Am auzit de luni cum ca “Grupurile si companiile media Gazeta Online, Intact Media Grup, Internet Corp, MediaPRO Interactiv, Protv SA si Realitatea-Catavencu” au anuntat ca vor folosi in relatia cu tertii numai sistemul de monitorizare a traficului SATI( de la BRAT). Pentru ca majoritatea foloseau deja acest sistem miscarea se traduce de fapt in renuntarea la trafic.ro .
Motivele pentru care spun ei ca renunta la trafic.ro mi se par corecte. In general consider ca e un pas bun pentru ei si pentru mediul online romanesc, iar asta nu inseamna neaparat o lovitura de moarte pentru trafic.ro cum considera unii.

1. In primul rand cred ca o concurenta serioasa motiveaza pe toata lumea sa adauge mai multa valoare.

2. Cred ca este bine sa se produca un fel de separare a marilor jucatori asociati grupurilor media clasice, care creeaza senzatia ,prin ocuparea primelor pozitii, ca internetul este sinonim cu un inlocuitor al hartiei de ziar.

Ei ar putea astfel sa atraga mai bine resursele din publicitatea clasica si sa stabileasca niste standarde de calitate ale industriei publicitatii online. Aceste beneficii se vor translata ulterior si spre celelalte zone ale internetului.

3. Este incontestabil ca exista variatii intre masuratori, care “dau prost in cadru” desi nu sunt la valori “suspecte”. Asa ca este de preferat sa existe un serviciu platit care sa aiba ca unic obiect de activitate monitorizarea traficului din perspectiva vanzarii de spatiu publicitar (“independent” e un cuvant la fel de abstract ca si “libertatea”, de aceea ma feresc sa-l folosesc aici).

Astept sa vad efectele, deocamdata am observat ca unii dintre cei mentionati mai sus inca mai au monitorizarea de la trafic.ro .