Titlul ar fi mai potrivit pentru o carte decat pentru un post de jumatate de pagina, asa ca voi incerca sa abordez problema in primul rand pentru omul care incearca sa se apropie de domeniu dar nu prea stie cum.

M-am gandit sa abordez problema dupa ce am vazut niste propuneri pentru un top al celor mai influenti oameni din online-ul romanesc. Pot sa spun ca din Romania nu imi inspira nimeni vreun respect deosebit ca si “om de web” sau intreprinzator din domeniul IT, dar exista foarte multi buni meseriasi pe partea tehnica strict. Ar face exceptie Softpedia ca singur site care a “razbit” in internetul mare.

Cred ca cele mai mari sanse de reusita in domeniul tehnologiei informatiei o au oameni cu puternice cunostinte si abilitati tehnice si poate si ceva practica in domeniu. Daca luam pe rand mai toti marii antreprenori in IT din lume cred ca foarte greu se gaseste unul care nu este si un bun specialist tehnic.
Cu siguranta nu este singurul ingredient, dar in Romania cred ca asta lipseste pentru a avea niste proiecte cu adevarat valoroase, plus o incercare minima de a fi originali.

Un exemplu de proiect care desi ar avea sanse de succes (dar cred ca este abordat gresit) este noul motor de cautare de la MediaPro Interactive. Numai cand am citit premisele lansarii la Orlando pe blog mi-au starnit un zambet amar. Totusi e bine ca incearca si cred ca se pot face instrumente mai bune pentru cautare decat Google chiar si la noi.

In general ii apreciez pe oameni care incearca, dar nu este tot timpul suficient. De exemplu am lucrat acum cativa ani pe un proiect de branding online unde era implicat Marius Ghenea, unul dintre fondatorii Flamingo, care mi s-a parut ca abordeaza la un mod foarte realist si totusi nu lipsit de creativitate domeniul. Probabil ca si-a atins obiectivele stabilite, dar cred ca un succes adevarat este atunci cand depasesti chiar limitele stabilite de tine.