Zilele astea am vazut mai multe articole legate de un studiu care sugereaza ca Google ar fi un instrument neecologic. Mai exact ca 2 cautari ar genera dioxid de carbon echivalent cu fierberea apei pentru o ceasca de ceai. Articolul care a provocat mini-scandalul este aici .

La prima vedere problema poate parea o prostie si felul in care este prezentata chiar este o dovada ca jurnalism de calitate indoielnica se face la orice nivel.
Problema de baza , insa, este foarte serioasa. Mai exact problema masurarii dioxidului de carbon eliminat in atmosfera pentru a intretine economia. Cu aceasta ocazie o sa sustin din nou ca aceasta criza este o criza de resurse vazute dintr-o perspectiva ecologica.

Din ce mi-a mai ramas in cap de la prima specializare de economist de mediu stiu ca in centrul solutiilor adoptate pentru rezolvarea problemelor ecologice se afla protocolul de la Kyoto. Acesta constituie un sistem prin care se reglementeaza principiul “Poluatorul plateste”.
Mai exact, la nivel de state, cele care polueaza mai mult cu dioxid de carbon pentru a intretine economia cumpara drepturi de poluare de la cele care emit mai putin(fie pentru ca sunt subdezvoltate sau pentru ca optimizeaza aceste emisii).
Mare parte din statele dezvoltate ale lumii au aderat la acest protocol. America este o exceptie dar probabil nu pentru mult timp. Este unul din scopurile crizei, sa iesim cu totii mai disciplinati ecologic la sfarsit. Probabil daca se face o recenzie a tarilor cele mai afectate de criza vor iesi la iveala cele mai putin eficiente ecologic.

Ca sa revin la subiect, Google a fost revoltat de articol si pe buna dreptate. Probabil este una dintre companiile din lume cele mai orientate spre ecologie (in afara celor care au domeniul de activitate expres). De la sediul lor alimentat cu energie regenerabila pana la eforturi de imbunatatire a codului ca sa consume mai putina energie pe computerele unde ruleaza.
Ca sa nu mai spun de initiativa din toamna (la care am trimis si eu o propunere) pentru gasirea de idei de imbunatatire a vietii oamenilor inclusiv prin ecologie.

Poti sa acuzi de multe lucruri Google, dar nu ca sunt neecologici.
Studiul este facut de un om de la Harvard, dar in cadrul unei firme care se ocupa de vanzarea unui fel de tichete de poluarea pentru companii. Desi demersul ramane valabil (anume cel de reducere a emisiilor de carbon pana la cel mai mic nivel) totusi este o practica neortodoxa sa iti faci reclama pe spatele unei mari companii.
Numele mari vehiculate ne arata ca problema e departe de a fi de domeniul ridicolului.